سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سخن آشنا
 
قالب وبلاگ

فرافلسفه جدا از فلسفه نیست 
استاد دانشگاه مفید قم با اشاره بر مستقل نبودن فرافلسفه از فلسفه یادآورشد: پرسش درباره چیستی خود فلسفه هم پرسش فلسفی است و از حدود فلسفه خارج نمی‌شود.
سید محمد تقی چاوشی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد اینکه اگر فرافلسفه را پژوهشی در مبانی و معانی و اهداف و محدودیتهای فلسفه بدانیم، آیا می توانیم قائل به جدایی فرافلسفه از فلسفه باشیم، گفت: خیر، فلسفه بررسی بنیان امور است . پرسش فلسفه پرسش از نحوه پایه گیری و تحقق امور می باشد از اینرو حتی پرسش درباره چیستی خود فلسفه هم پرسش فلسفی است و از حدود فلسفه خارج نمی شود.

این استاد فلسفه دانشگاه مفید قم درباره اینکه آیا قرن بیستم را می توان شکوفاترین قرن در زمینه فهم مبادی و محدودیتهای فلسفه دانست و آیا فلسفه قرن بیستم عمدتاً فرافلسفه است، اظهار داشت: بحث از محدودیتهای فلسفه به معنی آنچه فلسفه را یک دید نسبت به عالم بدانیم آنرا در حد یک جهان بینی لحاظ کنیم از اموری است که در قرن بیستم شکل گرفته است اما حقیقت فلسفه آنست که از دوره ای خاص تنها گزارش می دهد و نه آنکه دیدی نسبت به امور باشد.

این محقق و پژوهشگر تصریح کرد: از اینرو سخن از محدودیتهای فلسفه درست نیست و آنچه در قرن بیستم تحقق یافت متأثر از نگاه فلسفه به عنوان یک جهان بینی است و متأسفانه این معضلی است که در مباحث فلسفی امروزه دیده می شود.
 


[ سه شنبه 89/1/31 ] [ 4:8 عصر ] [ فاطمه فرضعلی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ به منظور تبادل نظر و ارائه سرفصل ها و منابع فرعی تحقیقات در زمینه های مرتبط به تدریس اینجانب و ارائه مقالات و تحقیقات دانشجویان گرامی تهیه شده است . دانشجویان محترم می توانند نظرات و ارشیابی مقالات و پژوهش های خود را در این سامانه مشاهده بفرمایند .
f="http://far30book.ir">فارسی بوک
امکانات وب


بازدید امروز: 70
بازدید دیروز: 53
کل بازدیدها: 255645